Haberler
4 Yaş Grubu Etkinlikleri
Dört yaş grubu öğrencileri ''Gökkuşağı'' kavramını ele aldı. Nasıl oluşur? Ne zaman meydana gelir? Hangi renklerden oluşur? Ve daha birçok soru sorarak beyin fırtınası gerçekleştirdiler. Gerçekleştirdikleri deney yardımı ile sorularına cevap aradılar. Eğitici videolar izlediler, bilgilendiler. Sanat etkinliğinde, kendi gökkuşaklarını tasarlayarak anlattılar. Böylece ana ve ara renklerin de tekrarını yaparak bilgilerini pekiştirdiler.
DevamıGelincik Tarlası
Çocuklar kağıtlarına yeşilin farklı tonları ile çizgiler çizerek yapacakları resmin arka fonunu oluşturdular. Daha sonra krepon kağıdına elleriyle şekil vererek gelincik çiçeğine dönüştürdüler. Etkinliğimizde çocukların nesneleri kopartma, malzemelere elleriyle şekil verme, çizgileri istenilen nitelikte çizme gibi küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapmalarını ve sanatsal becerilerini desteklemeyi amaçladık.
DevamıTabaktan Arı Sanat Etkinliği
Arıların özellikleri çocuklarla konuşulduktan sonra onlardan; tabak, parmak boyası vb. malzemeleri kullanarak kendi arılarını oluşturmaları istendi.
DevamıTANGRAM GRUP ÇALIŞMASI ETKİNLİĞİ
Çocuklara tangram kavramının ne olduğu, içerisinde hangi geometrik şekilleri barındırdığı ifade edildikten sonra; onlardan suluboya yardımıyla kendi tangramlarını oluşturmaları istendi.
DevamıBENİM GÖZÜMDEN YAZ MEVSİMİ SANAT ETKİNLİĞİ
Çocukların yaz mevsiminde nelerle karşılaştıkları, yaz mevsiminin belirgin özelliklerinin neler olduğu, bu etkinlikle çocuklar tarafından ifade edilmiş ve gösterilmiş olundu.
Devamı4 Yaş Grubu Etkinlikleri
Bugün küçük yaş sınıfı öğrencileri, ''Hızlı-Yavaş, Sert-Yumuşak'' kavramlarını öğrendiler. Duyularını kullanarak pamuk ve ceviz kabuğunu incelediler. Hissederek özellikleri hakkında bilgi sahibi oldular. Kaplumbağa ve Tavşan hikayesini dinleyip kendileri de bu hikayenin dramatizasyonda rol aldılar. Tavşan ve kaplumbağa oldular, severek, centilmenlik çizgisi içinde yarış yaptılar.Sanat etkinliğinde kendi hayallerindeki ormanı ve hayvanları çizdiler, süslediler. Yaşamın içinde olarak, tüm duyularını kullanarak kendi gelişimlerine katkı sağladılar...
DevamıUçurtma yapıyorum
Altıgen şeklinde çizilmiş kartonlar çocuklara dağıtılır ve kesmeleri istenir. Daha sonra renkli elişi kâğıtları ve evalar yapıştırırlar. Öğretmen her çocuğa süs kâğıtları dağıtılır.Uçurtmaları süslemeleri öğretmen rehberliğinde sağlanır.. En sonunda uçurtmalara ip takılır ve okul bahçesinde uçurulur.
DevamıTek Çift Kavramı
Çocuklara şönil verilir. şönillere sırayla pipetler takılır. Şönile geçebilecek pipetler masaya konur. Çocuklar şönildeki sayıya göre pipetleri takıp, birden ona kadar pipetler şönile sırayla dizilir. 1'den 10'a kadar rakamlar küçük kağıtlara yazılarak kesmeleri için çocuklara verilir. Karışık raklamarı çocuklar keser ve şönile dizilen pipetlerin üzerine yapıştırılır. Çocuklara tek çift kavramını hatırlatmak için bir oyun oynanır.Masaya ponponlar konulur.. Üzerinde 1den 10 a kadar rakamların olduğu Bardaklar sırası ile konulur. Bardağın üzerinde hangi rakam yazıyorsa o kadar ponpon konulur tek çift rakamlar belirlenir.
Devamı4 Yaş Grubu Etkinlikleri
Küçük yaş sınıfı İlkbahar mevsimini ve doğadaki değişimleri inceledi. Okul bahçesinde gezi-gözlem yaptı, bitki ve hayvanlardaki değişimler hakkında fikir sahibi oldu. Suda açan çiçekler deneyini yaptı, Bir minicik kelebek rondunu ve daha birçok oyunu oynadılar. Okul bahçesinde sıcak havanın ve baharın keyfini çıkardılar. Hem eğlendiler hem de güzel vakit geçirerek öğrenme gerçekleştirdiler...
DevamıMantarların Doğuşu
Mantarların doğuşu deneyi ile çocuklar maya mantarlarının oluşumunu gözlemlediler. Etkinliğimizde "Mantarlar canlı mıdır cansız mıdır? Hangi canlı sınıfına aittir? Nasıl beslenirler?" gibi sorulara cevaplar aradık. Gözlemlediğimiz mantarların resmini çizerek etkinliğimizi tamamladık. Etkinliğimizde çocukların bilimsel düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçladık.
DevamıBugün neler yaptık?
19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramımızı küçük yaş grubu olarak biz de kutladık. Atamızın başarılarını dinledik, umutlarından bahsettik, yine O'nu özlemle andık. Samsun'a giderken bindiği Bandırma Vapuru'nu hep birlikte kağıt katlama tekniği ile yaptık hem Atamızın hem de kendimizin resmini yapıştırdık. Bayrağımız ile süsledik ve birlikte Samsun'a çıktığımızı hayal ettik. Bize hediye edilen bayramın özelliğine uygun olarak spor hareketlerimizi severek gerçekleştirdik.
DevamıTRAFİK HAFTASI SANAT ETKİNLİĞİ
Çocuklar, trafik haftası kapsamında kendi trafik lambalarını yaptılar.
Devamı