Haberler
Okul Aile Birliği Denetleme Raporu
Cansen Gürsoy Şen Anaokulu Okul Aile Birliği Denetleme Kuruluna ait denetleme raporudur.
DevamıOkul Tabelalarımızı Yeniledik ve Atatürk Büstümüzün Bakımı Yapıldı
Okul Tabelalarımızı Yeniledik ve Atatürk Büstümüzün Bakımı Yapıldı. Kırılan mermerlerimizi yeniledik.
DevamıRENKLİ TOPLARLA TOPLAMA YAPALIM OYUNU
Yere çizilen dairelerin içine farklı sayılarda toplar konarak, çocuklardan bu topları toplayarak toplama işlemi becerisi göstermeleri beklendi. Böylelikle hem rakamlar tekrar edilmiş olundu hem de basit toplama işlemi becerisi desteklendi.
DevamıPARKURLU İSİM FARKINDALIĞI OYUNU
Çocuklar bu oyunda yere konulan 5 adet ruloya 5 adet topu yerleştirdikten sonra, isimlerini oluşturan harflerin olduğu masalarda isimlerinin harflerini doğru şekilde yerleştirip geri dönerek ve dönerken de koydukları topları geri toplayarak parkuru tamamladılar. Böylelikle çocuklarda isim farkındalığı, hareketli bir oyunla bütünleştirilmiş olundu.
DevamıANA VE ARA RENKLER
Çocuklar ana renklerden oluşan daireleri kağıtlarına yapıştırdılar. Sonra bu ana renklerin karışımından oluşan ara renklerdeki şeritler çocuklara verildi ve bu şeritler, kendisini oluşturan ana renkler arasında köprü oluşturacak şekilde yapıştırıldı. Böylelikle hem ana ve ara renkler tekrar edildi hem de çocukların el-göz koordinasyonu ve makas kullanma becerisi desteklenmiş olundu.
DevamıMeyve Sepeti Etkinliği
öğrencilere Meyve ve sebzelere ait fotoğraflar gösterilir. • Fotoğraflar karışık bir şekilde yerleştirilir. Çocukların incelemelerine fırsat verilir. • Fotoğraflardaki meyve sebzelerin isimleri ve renkleri sorulur. Sebze ve meyveleri; kırmızı elma, sarı muz, mor patlıcan vb. şeklinde betimlemeleri, ismini bilmedikleri meyve ve sebzelerin isimlerini sormaları istenir. • Sağlığımız için dengeli beslenmenin, meyve ve sebzeleri yeterli miktarda yemenin önemi hakkında sohbet edilir. Öğretmen hazırladığı kalıpları kesmeleri için çocuklara verir.Kırmızı renk ile domates,Sarı renk ile armut,turuncu renk ile havuç,mor renk ile patlıcan ve yeşil renk ile yapraklar kesilir . Öğretmen rehberliğinde yapıştırılır. •Hazırlanan çalışma sınıfın uygun bir bölümüne asılabilir. Sonrasında çocukların ilgisine göre meyve sepeti sayfalarını çocuklar istedikleri gibi renklendirir.
DevamıToplama İşlemi Oyunu
Çocuklar balonla yürüdükten sonra masada yer alan toplama işlemini pinpon topları ile yaptılar. Ardından balonla tekrar geri dönerek oyunu tamamladılar.
Devamı4 Yaş Grubu Etkinlikleri
Yaz yağmurundan dolayı bahçeye çıkamasak da yaz oyunlarını sınıfımıza taşıdık. Piknik yaptıktan sonra oynayabileceğimiz oyunları oynadık. Reflekslerimizi, dikkatimizi kontrol etmemize yardımcı olan örnek oyunlar oynadık. Gruplara ayrılarak halat çekme oyunu oynadık. Yağ sattık bal sattık...Oynadık eğlendik, güldük eğlendik, yaza merhaba dedik...
DevamıKODLAMA ETKİNLİĞİ
Oyunumuzda çocuklar verilen şablona göre okların yönüne dikkat ederek renk kartlarını doğru şekilde yerleştirmeye çalıştılar. Etkinliğimizde çocukların görsel algı ve kodlama becerilerini geliştirmeyi amaçladık.
DevamıKARA-HAVA-DENİZ TAŞITLARINI TANIYALIM
Kara-hava-deniz taşıtlarının neler olduğunu ve nerelerde kullanıldığını pekiştirmek amacıyla, hazırlanan görsele taşıtlar çocuklar tarafından uygun şekilde yerleştirildi.
DevamıBardakları Çizgiden Geçirme Oyunu
Etkinliğimizde her çocuğa 4 bardak verildi ve çocuklar bardaklarını yere düşürmeden masanın üstündeki çizgi ile belirlenmiş bölgeye geçirmeye çalıştılar. Oynadığımız oyun ile el göz koordinasyon becerisini geliştirmeyi amaçladık.
DevamıGelincik Çiçeği
Öğretmen çocuklara hangi mevsimde olduklarını sorar. Yaz cevabı alındıktan sonra yazın yetişen meyveler, sebzeler ve çiçeklerden bahsedilir. Gelincik çiçeğini hiç görüp görmediklerini sorar. Renginin kırmızı olduğunu ve yaz mevsiminde açtığını söyler. Ardından akrilik boyalar kullanılarak yeşilden yaprakları yapılır. Daha sonra şişe kapağıyla çiçekler yapılır ve kelebekler boyanıp çiçeklerin yanına yapıştırılır.
DevamıBalık Tutma Oyunu
Öğretmen, denizde hangi canlıların yaşadığını sorar, balık cevabını aldıktan sonra balıkla ilgili parmak oyunu söylenir. Ardından balık tutma oyunu oynanacağı söylenir. Oyun şu şekilde hazırlanır: Çöp poşetinden deniz oluşturulur ve üzerine yosun gibi deniz canlıları koyulur. Balıklar hazırlanır ve uçlarına ataş tutturulur. Balıkları tutmak için çubuklar hazırlanır ve uçlarına ip takılır. İplerin ucuna mıknatıs yapıştırılır. İki çocuk seçilir. En çok balığı tutan oyunu kazanır.
DevamıÜ sesi Bulma Oyunu
Masalara çocukların daha önce öğrendikleri sesler (A, E, I, İ, O, Ö, U) ve yeni öğrendikleri Ü sesi (harfi) yazılarak bu sesler içinden Ü sesini (harfini) bulup silmeleri istendi. Böylelikle öğrenilen tüm sesler tekrar edilmiş olundu.
DevamıHava Durumu Çarkı
Çocuklar, Öğretmen rehberliğinde hava durumu çarkı yaparlar. Öğretmen, hava durumu (güneşli hava, karlı hava, yağmurlu hava, rüzgârlı hava, bulutlu hava) çarkını Çocuklara çarkı göstererek tanıtır. Hava durumu çarkı bir kartonun üzerine konulur. Kartona bir ok çizilir. Çarkı çevirdikten sonra oka hangi hava durumu geliyorsa onunla ilgili bir etkinlik yapılır. Örneğin; çark yağmurlu havayı gösteriyorsa yağmur sesi çıkarılır. Çark güneşli havayı gösterdiğinde tüm çocuklar sıcaktan bunaldıklarının öykünmesini yaparlar. Çark fırtınalı havayı gösteriyorsa fırtınada savrulma öykünmesi yaparak fırtına sesi çıkarırlar.)
Devamı