Haberler
RÜZGARLA BARDAKLARI HAREKET ETTİRME OYUNU
Çocuklar ellerindeki tabaklar yardımıyla oluşturdukları rüzgar sayesinde verilen 3 adet bardağı, masaya çizilen çizginin arkasına geçecek şekilde hareket ettirip oyunu tamamlamaya çalıştılar.
DevamıDenge ve Hız Oyunu
Çocuklar oyun etkinliğinde önce ters duran bardakların üzerindeki topları düşürmeden ve hızlıca bardakların içine koydular. Sonrasında ise bardakların içinde duran topları ters koydukları bardakların üzerinde dengede duracak şekilde koymaya çalıştılar. Etkinlik sırasında çocuklardan beklenen hem hızlı hem dikkatli olmalarıydı. Bu etkinlik ile çocukların el göz koordinasyonu ve dikkat becerilerini desteklemeyi amaçladık.
Devamı4 Yaş Grubu Etkinlikleri
Bugün dört yaş sınıfı, mevsimleri ve özelliklerini inceledi, İlkbahar mevsiminde yapmak istediklerini canlandırıp, eğlenerek öğrendiler. Kırlarda gezip, piknik yaptılar, eğlenceli oyunlar oynadılar...Bahar mevsimine "Merhaba" dediler...
DevamıTop Taşıma Oyunu
Çocuklar iki gruba ayrılır.İki başlangıç çizgisi, birkaç metre uzağa da iki hedef çizgisi çizilir.Çocuklar düdük sesiyle rulo üzerinde topu tutarak hedef çizgiye doğru ilerlerler.Topu elinden düşürmeden,hedef çizgiye ilk önce ulaşan çocuk bir puan alır.En çok puan alan grup oyunu kazanır.
DevamıYAKALANAN TOPLAR
Çocuklar masalara çekilen bantlara, kaselerindeki toplar bitene kadar atış yaptılar. Tüm topları bantlara takılıp kaselerini boşaltan çocuk, etkinliğini tamamlamış oldu. El-göz koordinasyonuna ve hızlı olma becerisine destek sağlayan bir etkinlik gerçekleştirilmiş olundu.
DevamıGÖKKUŞAĞI SANAT ETKİNLİĞİ
Gökkuşağının 7 rengi olduğu söylenip bu renkler ile ilgili konuştuktan sonra çocuklar, kendi gökkuşağı etkinliklerini yaptılar. Çocukların makas kullanma ve el-göz koordinasyonu becerilerini geliştiren bir etkinlik çalışması gerçekleştirilmiş olundu.
DevamıPARKUR OYUNU
Parkur oyununda hem öğrenilen geometrik şekiller eşleştirilerek tekrar edildi hem de çocuklar topları zikzak yol üzerinde yürüyüp taşıdıkları için denge becerileri desteklendi.
DevamıUzay Sınıfı, İsim Grafiği
Çocuklar kendi isimlerine ait harfleri boyayıp kestiler. Oynanan oyun ile kendi isimlerindeki harfleri eşleştirme çalışması yaptılar. Oluşturulan isim grafiği incelendi ve "Kimlerin isminde aynı harfler var? Harf sayısı eşit olan isimler hangileri? En çok/ En az harfli isim hangisi?" gibi sorulara cevaplar aradık. Etkinliğimizle çocuklarda yazı farkındalığı, grafik oluşturma - yorumlama, sayma becerileri ve ince motor becerilerini geliştirmeyi amaçladık.
DevamıÖRÜMCEK SANAT ETKİNLİĞİ
"Ö" sesi ile ilgili etkinlikler gerçekleştirildikten sonra konuyla bağlantılı olarak "Ö" sesi ile başlayan örümceklerin yaşamından ve özelliklerinden bahsedildi. Bununla ilgili olarak da örümcek ile ilgili sanat etkinliği gerçekleştirildi.
DevamıSES (HARF) ETKİNLİĞİ
Çocukların önüne bugüne kadar öğrendikleri harflerden olan A, E, O ve Ö sesleri ile başlayan nesnelerin olduğu görseller kondu ve bu görselleri uygun sese (harfe) göre gruplamaları istendi.
DevamıDinazor Etkinliği
Dinozorların özelliklerinden bahsedilip bilgi verildikten sonra, çocuklardan kendi dinozorlarını tasarlamaları istendi. Böylelikle çocukların yaratıcılıkları desteklendi ve el-göz koordinasyonları geliştirilmeye çalışıldı.
DevamıMarakas Etkinliği
Çocuklara basit nesnelerle kendi müzik aletlerini yapabileceklerini göstermek ve ince-kalın sesleri tanıtmak amacıyla bu etkinlik gerçekleştirildi. Ardından ritim duygularını geliştirmek için sevdikleri bir şarkı açılarak marakaslarla ritim çalışması yapıldı.
DevamıYanardağ Deneyi
"Yanardağlar nasıl oluşur ve neden patlar?" sorusuna yanıt almak ve gözlemlemek için bu deney etkinliği çocuklarla birlikte gerçekleştirildi.
DevamıBil Bakalım Oyunu
Kartlarda gösterilen geometrik şekillerin sıralanışına göre çocuklardan bakmadan sadece elleri yardımıyla, dokunsal-duyusal olarak şekilleri algılayıp; gösterilen karttaki şekil ve sıra ile geometrik şekilleri dizmeleri istendi. Bu etkinlikle çocukların parmak kontrolü ve ince motor becerileri desteklenmeye çalışıldı.
DevamıKÜTÜPHANELER HAFTASI
Çocuklara Bu haftanın Kütüphane Haftası olduğu söylenir. Sizler hiç kütüphaneye gittiniz mi?", "Kütüphanede ne yapılır?", "Nasıl davranmalıyız?", "Neden sessiz olmalıyız?" şeklinde sorular sorularak sohbet edilir.Çocuklardan birer kitap alıp masalara oturarak sessizce incelemelerini sağlanır süre bitiminde çocuklardan kitapları yerlerine yerleştirmelerini istenir.Kütüphaneler Haftasında yapılan farklı etkiblikler ile Çocukların kitapları sevmeleri kitapların ne kadar değerli ve önemli olduğu hakkında bilgiler verilir. KÜTÜPHANE Tarihim sende saklıSensiz boştur, insan aklıOkuyanlar olur farklı Hazinesin kütüphane
Devamı